Typ | Rok produkcji | Nr seryjny | Nr boczny | Użytkownik | Inne |
PZL Kania | 1979 | 90.01.01 | PZL-Świdnik | pierwszy prototyp śmigłowca PZL Kania oblatany 3 czerwca 1979, następnie wykorzystywany do prób naziemnych. | |
PZL Kania | 1979 | 90.01.02 | SP-PSA, SP-SSC | PZL-Świdnik | drugi prototyp Kani, rozbity 18 września 1988 w Sierra Leone |
PZL Kania | 1982 | 90.01.03 | SP-SSA OK-MIK |
PZL-Świdnik Helicopter s.r.o. |
Od 1998 zastąpił w czeskiej Helicopter s.r.o. rozbitą Kanię OK-WIM. Po wypracowaniu resusu (3000 godzin) w grudniu 2004 powrócił do WSK PZL. |
PZL Kania | 1983 | 90.01.04 | SP-SSB | PZL-Świdnik | Do 28 stycznia 1989 w Sierra Leone wylatał 4888,43 godziny. W marcu 1989 odesłany z Freetown do kraju. Służył potem do prób naziemnych. Wyrejestrowany w 1996. |
PZL Kania | 1987 | 90.02.01 | SP-SSD | PZL-Świdnik | Rozbity w Sierra Leone 14 lipca 1990 |
PZL Kania | 1988 | 90.02.02 | SP-SSE B-3211 OM-TFA |
PZL-Świdnik LS FPS Bel Air ATE |
W latach 1992-1994 śmigłowiec pełnił służbę w czechosłowackiej LS FPS. W latach 1994-1996 użytkowany w słowackiej Bel Air ze znakami OM-TFA, a następnie sprzedany do ATE. |
PZL Kania | 1988 | 90.02.03 | SP-SSF YV-633CP YV-862C OK-WIM |
PZL-Świdnik Comercialzadora Aeropolka S.A. Helicopter s.r.o. |
W 1996 z Wenezueli śmigłowiec powrócił do Polski. W 1997 sprzedany do Czech, rozbity w wypadku w Karkonoszach, w rejonie Kocich Grzbietów 30 września 1997. |
PZL Kania | 1999 | 90.02.04 | 204 CNG | Gwardia Narodowa Cypru | |
PZL Kania | 1999 | 90.02.05 | 205 CNG | Gwardia Narodowa Cypru | |
PZL Kania | 1996 | 90.03.01 | PL-51XP, SN-51XP | Policja | KWP w Krakowie |
PZL Kania | 1996 | 90.03.02 | PL-52XP, SN-52XP | Policja | |
PZL Kania | 1996 | 90.03.03 | PL-21XG | Straż Graniczna | rozbity koło Białegostoku 14 kwietnia 1998 |
PZL Kania | 1996 | 90.03.04 | PL-22XG, SN-22XG | Straż Graniczna | |
PZL Kania | 1996 | 90.03.05 | OK-VIL | Helicopter s.r.o. Tabs Helicopter |
od 2006 w Tabs Helicopter |
PZL Kania | 2002 | 90.04.01 | SN-23XG | Straż Graniczna | śmigłowiec zbudowany z wykorzystaniem elementów rozbitego PL-21XG, w służbie od 30 grudnia 2002. |
PZL Kania | 2006 | 90.04.02 | SN-24XG | Straż Graniczna | |
PZL Kania | 2006 | 90.04.03 | SN-25XG | Straż Graniczna | |
PZL Kania | 2006 | 90.04.04 | SN-26XG | Straż Graniczna | rozbity w katastrofie 31 października 2009. |
PZL Kania | 2006 | 90.04.05 | SN-27XG | Straż Graniczna |