Tatra T-815-7 kontra Mercedes-Benz Zetros

Bardzo ciekawy film pokazujący zalety układu konstrukcyjnego Tatry z centralna rurą nośną, wobec klasycznej konstrukcji opartej na ramie drabinkowej. Konwencjonalne konstrukcje reprezentuje Mercedes-Benz Zetros, przez niektórych nazywany nawet królem bezdroży.



Porównanie zostało przygotowane przy okazji przetargu na podwozie terenowe dla wozów strażackich dla Czeskiej Straży Pożarnej.

Polecam przewinąć do 9 minuty.

Przedstawiona na filmie Tatra T-815-7 w wersji 4×4 jest jedną z propozycji na ciężarówkę średniej ładowności, wysokiej mobilności dla polskich Sił Zbrojnych.

Advertisements

3 comments

  1. Ja bardzo lubię ciężarówki Tatry, ale to nie wygląda na wiarygodny test – wydaje się, że z Mercedesie były zupełnie nietrafione ciśnienia w oponach…Co oczywiście ma duży wpływ na to, jak wygląda ten „test” wizualnie…

  2. Mercedes królem bezdroży? Absurd… Tatra to klasa sama w sobie. Bezkonkurencyjne pojazdy. Co przemawia za Tatrą? Doskonałe własności terenowo-drogowe, zredukowana wysokość, duża ładowność (również w terenie), duże katy natarcia, zejścia i wejścia, niesamowita odporność konstrukcji na przeciążenia (centralna rura nośna). No i na koniec – ewenement – niezależne zawieszenie. Do tego zwarte wymiary i możliwość szybkiego dostosowania do działań bojowych na lotniskach. Zresztą… spójrzcie jak tego biednego Zetrosa telepie i trzepie na wszystkie strony. A Tatra pokonuje przeszkody stabilnie i ze spokojem. W kabinie nawet na takich próbach jest naprawdę komfortowo.

    Co do naszej armii, Tatra jest extra propozycją. Niestety jej cena… Wiecie o co chodzi. A patrząc logicznie to dla naszej armii ideałem jest JELCZ 442 Bartek. I jestem święcie przekonany że bije Mercedesa na głowę, choćby taką zdolnością do przerzutu samolotami.

  3. Swoją drogą to ciekawy jestem wyników pomiarów, jak wyglądała rama i zawieszenie Mercedesa po próbie z dziewiątej minuty:) Chyba nie najlepiej… Bez ładunku ledwie się toczy po torze prób, a co jeśli obciążymy go pełnym sprzętem ratowniczym i powiedzmy 4500 litrów wody??? Odpowiedź jest prosta: taki przejazd to katastrofa dla tej konstrukcji. Daleko nie zajedzie. Nie twierdzę, że Mercedes jest zły, ale na bank przereklamowany. Nie wystarczy mieć gwiazdę na masce…

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s