Katastrofa Tu-154M

Wszystkie media piszą o katastrofie, nie chcę się powtarzać – napisze tylko kilka zdań.

Rozbity samolot to maszyna numer boczny 101 wyprodukowana 29 czerwca 1990 roku, do Polski dostarczona została 12 lipca tego samego roku. Nr seryjny samolotu to 90A-837. Samolot był krótko po odbiorze po remoncie głównym (resus poprzedniego remontu kończył się w kwietniu 2009 roku). Nic nie wskazuje aby przyczyną wypadku miały być problemy techniczne.

Samolot lądował na rosyjskim lotnisku wojskowym w Smoleńsku, lotnisko to nie jest wyposażone w nowoczesne pomoce radionawigacyjne. Warunki były bardzo trudne, doniesienia internetowe mówią o mgle i najprawdopodobniej silnym wietrze bocznym (duże przechyły maszyny). Źródła te mówią również o tym iż katastrofa wydarzyła się podczas czwartego (inne źródła – drugiego) podejścia samolotu do lądowania. Kontrola ruchu miała proponować załodze lądowanie na innym lotnisku. W tym samym czasie do lotniska miały zbliżać się dwa inne samoloty z których jeden (polski Jak-40) bezpiecznie wylądował, a inny (rosyjski Ił-76) skierował się na inne lotnisko.

Za wcześnie dyskutować o przyczynach katastrofy, poczekać należy na wyniki badań komisji ds. badania wypadków lotniczych.

Oświadczenie Rzecznika Prasowego Sztabu Generalnego

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s