IDET 2009 cz. II – wystawcy zagraniczni

Pierwszą rzeczą jaką zobaczyliśmy to oooogromny i naprawdę ładny kompleks wystawowy w Brnie. Zrobił on na nas ogromnie pozytywne wrażenie, obsługa która kazała nam obejść ten ogromny kompleks tam i z powrotem niestety zostawiła już nieco gorsze wrażenie. Pełni optymizmy weszliśmy do pierwszej hali wystawowej i przystąpiliśmy do zwiedzania by… ujrzeć ogromne kolejki (jak później ustaliłem po małym śledztwie) wycieczek z zakładów pracy.

Zagranicznych wystawców na targach niestety zbyt wielu nie było, na ciekawostki w stylu CV90120T czy S-92 nie było co liczyć, jednak i tak znalazło się kilka ciekawostek.

tradycyjnie na IDET Iveco posiadało jedno z najciekawszych stoisk. Pokazano koszmarnie brzydkiego Massifa, ciężarówkę 4×4 Iveco M170.33WM oraz LMV w dwu wersjach. Jednej zbliżonej do wozu zamówionego przez Czechy (skonfigurowana dla 4 żołnierzy, wyposażona w stanowisko Kongsberg Protector), drugiej w wersji bazowej z dwuosobową kabiną – z przeznaczeniem pod zabudowy. Najciekawszy był jednak nowy (pierwszy raz pokazany publicznie) pływający transporter opancerzony 8×8 SuperAV, na targach spekulowało się, że być może jest to propozycja dla włoskiej piechoty morskiej.

Na stoisku General Dynamics ELCS zobaczyć mogliśmy dobrze znanego Mowag Eagle IV, Mowag Duro III skonfigurowany jako transporter opancerzony piechoty oraz Steyr Pandur II w wariancie Czeskim. Zamieszanie z wozem skończyło się na redukcji zamówienia na Pandury do 107 sztuk z czego pierwszych 17 wozów (po niezbędnych poprawkach) ma być dostarczonych odbiorcy do końca roku. Co ciekawe niedaleko na stoisku VOP-026 pokazano niewykończony kadłub takiego właśnie Pandura.

Ciekawą pozycją była mała wystawa przemysłu słowackiego gdzie zaprezentowano zmodernizowaną wyrzutnię rakietową RM-70 Modular oraz transporter opancerzony Tatrapan w wersji wozu ewakuacji medycznej. Na stoisku BAE Systems można było zaś zobaczyć RG-32 Scout w konfiguracji słowackiej.

Na umieszczonym w niezbyt reprezentatywnym miejscu stoisku Renault mogliśmy obejrzeć kilka ciężarówek, a także Renault Sherpa, który zrobił na nas wrażenie swoimi wymiarami. Nieopodal znajdowało się stanowisko Mercedesa, znów mogliśmy obejrzeć ciężarówki w tym aktualną wersje Unimoga. Wśród opancerzonych wozów patrolowych obejrzeć można było ponad to Panhard VBL oraz Dingo.

Całości wystawy uzupełniali producenci broni palnej – standardowo pokazały się firmy takie jak FN Herstal, Heckler & Koch, Colt Canada czy Glock. Osobną kategorię wystawców stanowili przedstawiciele firm oferujących systemy obrony powietrznej ale o nich szerzej napisze M4A1.

Galeria zdjęć z targów.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s